Zespół Szkół Specjalnych w Lubiążu

56-100 Lubiąż

ul. A. Mickiewicza 1

tel. 71 389 72 14

  • Statystyki

    • Odwiedziło nas: 410511
    • Do końca roku: 249 dni
    • Do wakacji: 56 dni
  • Kalendarium

    Piątek, 2024-04-26

    Imieniny: Marii, Marzeny

  • Kontakt

    TEL/FAX:  071 389 72 14
    dodatkowe telefony:
    tel. komórkowy do sekretariatu:  
    532 744 273
    tel. komórkowy do pedagoga:     532 656 675
    E- mail:
    zsslubiaz@op.pl

PROGRAM ORTOGRAFFITI

PROGRAM ORTOGRAFFITI W NASZEJ SZKOLE

Rok szkolny 2020/2021

Klasa III

Program ORTOGRAFFITI z Bratkiem realizowany jest w naszej szkole od września 2020 r. Jest to kompleksowy program wsparcia uczniów ryzyka dysleksji lub mających trudności w nauce czytania i pisania. Został stworzony przez doświadczone terapeutki, Izabelę Mańkowską i Małgorzatę Rożyńską, jako zestaw materiałów do stosowania nie tylko przez terapeutów pedagogicznych czy nauczycieli, ale również do pracy dziecka w domu pod kierunkiem rodziców. Program realizowany jest w klasie III.

PROGRAM ORTOGRAFFITI W NASZEJ SZKOLE

Rok szkolny 2020/2021

Klasa III

Program ORTOGRAFFITI z Bratkiem realizowany jest w naszej szkole od września 2020 r. Jest to kompleksowy program wsparcia uczniów ryzyka dysleksji lub mających trudności w nauce czytania i pisania. Został stworzony przez doświadczone terapeutki, Izabelę Mańkowską i Małgorzatę Rożyńską, jako zestaw materiałów do stosowania nie tylko przez terapeutów pedagogicznych czy nauczycieli, ale również do pracy dziecka w domu pod kierunkiem rodziców. Program realizowany jest w klasie III.

Metoda Ortograffiti w edukacji wczesnoszkolnej to metoda integrująca w jeden spójny system następujące rodzaje aktywności terapeutycznych:

ü  ćwiczenia kształcące umiejętność rozpoznawania i wyrażania emocji (bajka terapeutyczna);

ü  ćwiczenia integrujące grupę (drama, pedagogika zabawy);

ü  ćwiczenia kształcące umiejętność słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się;

ü  ćwiczenia ruchowo-zmysłowe (wsparcie zmysłowo-ruchowe: integracja senso-ryczna, zabawy rytmiczno-ruchowe);

ü  ćwiczenia kształcące wrażliwość, spostrzegawczość i pamięć słuchową oraz funkcje słuchowo-językowe oraz wzrokowo- przestrzenne;

ü  ćwiczenia kształcące sferę manualną i grafomotoryczną;

ü  nauka czytania i pisania (oparta na technikach czytania: „ślizgania” się na literach i metodzie sylabowej);

ü  ćwiczenia rozwijające myślenie matematyczne;

ü  ćwiczenia relaksacyjne.

 

 

Mgr Magdalena Witkowska

Galeria zdjęć